DAG 2

Idag är det dag numeró 2 av 9 på denna kickstart, woho!
 
Min dag startade med ett morgonhumör från helvetet och ganska snart tog det sig uttryck i arga miner då jag inte kunde hittade mina hårnålar (förlåt Inga för den lilla incidenten) men dagen har sen som tur är fortsatt i en mer harmonisk tappning på humörfronten. Skönt det. Inga fler agressiva utspel alls faktiskt, utan just nu sitter jag med en väldigt lugn känsla i kroppen. Allting går som lite långsamt på något vis. Det är som att det är omöjligt att stressa, eller rättare sagt, jag ser som ingen anledning att göra det. Förut såg jag nog också att det inte fanns någon anledningen (kanske inte alltid, men ibland), men sket nästan alltid i det och stressade på ändå. Som i en blind mani. Onödig hysteri. Världen går inte under om det där svaret som legat och gnagt hela dagen mejlas iväg imorgonbitti istället.
Det känns nästan lite som jag skulle gjort ett långt pass yoga. Samma sköna lugna men ändå energifyllda flow har infunnit sig nu. 
 
Idag har jag haft en såndär göra-massa-ärenden-på-stan-dag, bland annat en Forever-leverans och ett besök på Muskelakuten-kontoret för tidrapportlämning mm. Och dessutom har jag idag även blivit bjuden på ett fint leende på centralstationen och dessutom två enormt fina återseenden :D 
 
Till middag har jag käkat denna grymt goda avokado-smoothie (receptet finns i Kickstart-foldern)..
 
..som tillsammans med en "hutt" Aloe vera, en kapsel Garcinia, lite Bee Pollen och gurkvatten utgjorde en mättande avslutning på dagen. Men innan natten träder in säger Mr.Detox att det blir te, Aloe vera och bär också, mums!
 
Dessa två första Kickstart-dagar kan vara lite kämpiga, hur pass (för min del har ju bara det smärre utbrottet över hårnålarna imorse ägt rum än så länge :P) beror på hur kosten och vardagen vanligtvis ser ut. Denna detox är åt det vegetariska hållet men går såklart att anpassa från person till person (det är bara dag 1 och 2 som är helt vegetariska), sen kan den innehålla både fisk, fågel och annat ljusare kött. Själv kommer jag att fortsätta köra vegetariskt då jag varit vegetarian i snart 10 års tid alla redan.
Så avslutningsvis, detta handlar absolut inte om att svälta. Detta handlar om att äta saker som rensar din kropp, neutraliserar och balanserar den. Det är inte en plåga att detoxa, snararet tvärtom tycker jag! Krämiga smoothies fulla av nyttigheter faller i alla fall mig i smaken :)
 
Imorgon börjar fas nummer 2 som utgör den sista något "snällare" delen av programmet. Mer om vad den innebär kommer jag dela med mig av imorgon.
Hoppas ni kikar in även då! :) 
 
 
 
 

Kommentera här: