DAG 3

Idag är det dag nummer 3 på denna inre resa!
 
Från och med dag tre fram till kurens slut kommer nu menyn att se lite annorlunda ut, detta för att vi under dessa två första något tuffare dagar dragit igång en ordentlig utrensningsprocess och nu är tanken att vi "bara" ska underhålla den :) Schysst va?
Lunch- och middagssmoothien ersätts från dag 3 av en lättare måltid såsom sallad, grönsaksgryta, soppa och fullkornsbröd, rostade grönsaker etc. Vår folder innehåller flera bra recept (jag testa ett av dem idag) men det går också fint att följa ett annat recept på max 600 kcal. Googlar man på 5:2-dieten hittar man enkelt en hel hög smarriga recept att välja bland. Viktigt att tänka på är dock att fortfarande undvika recept innehållande försurande produkter som socker, vitt mjöl, mejeriprodukter (det går fint att byta ut den vanliga matladningsgrädden mot havregrädde), kaffe, svart te, kolsyrade drycker etc. Satsa istället på recept med mycket grönsaker, fina färger och härliga kryddor!
 
 
Min dag idag började med en smoothie-frukost (bärsmoothien i foldern är verkligen sjukt god, som glass!) och sen en liten morgonpromenad för att få igång rörelseapparaten ordentligt. Efter bara en liten stund stötte jag ihop med en av mina grannar och fick en härlig kommentar :) 
"Va fräsch du ser ut, det syns att du strålar inifrån"
Hihi, så det syns alla redan alltså? Wow.
 
Väl hemma igen tog jag sen emot en av mina massagekunder för en 1,5 h helkroppsmassage och sen blev det experiment i köket för hela slanten! Ett av receptet jag testat hämtade jag från vår folder 9 dagars Kickstart, och jösses ja, DEN tomatsoppan var stark så in i he..attan den! Hehe, stark men väldigt god :) Jag lagade även en egenkomponerad grönsaks gryta à la squasch, chili- och currystekta morötter, broccoli, blomkål, tahini och caschewnötter. Men hur den smakar återstår dock att se, den ska nämligen få följ med som matsäck till Sala ikväll, för i afton är det dans!  
 
 
Får jag lov? :D
 
"Dance is the hidden language of the soul"
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: