DAG 6

På morgonen var hela himlen mulen  
Och stora valar blåste överallt  
Och mitt i havet plaskade Hemulen  
Och hojtade   Brrrrr.... 
Nä fy, va det är kallt.

 

Mm, idag har det varit en såndär frusen dag i min lilla detox-värld. Kylan har som velat krypa in och vara på insidan av mina kläder. Och nej, inte min favoritplats att ha den på direkt... *burr* Kanske beror det på detoxen, kanske beror det på att det varit kallare ute.. I do not know, men någonting är det.

Men, förutom denna lilla konflikt med kylan har min dag varit stålande! Den började med en lång och inspirerande fika med en av mina Forever-kollegor och fortsatte sedan med ett snabbt men helt fantastiskt möte med ägaren av Linköpings Yogacenter. Därefter bjöd min tisdag på en lång-lunch med min kära bror Johan och efter det en mysig fika med min finaste Vanja. Fullt ös, medvetslö... nä, full av energi! :D

 

Dagen avslutades sen med ett biobesök!
 

Jag är ingen förespråkare av någon absolutism. Och att göra en detox handlar för mig om att vara snäll mot mig själv, rena min kropp och städa i mitt tempel. Städa genom att ta bort/dra ner på försturande och starkt försurande livmedel från kosten under i detta fall en 9-dagarperiod. Och jag gör detta för att öka mitt välbefinnande, för min egen skull.

 

En av mina tre försurnings-bovarna jag brukade ha i mitt liv var kaffe. Och om ärligheten ska fram har jag faktiskt inte skippat denna ljuvligt mörka bov helt. Nä, en liten kopp om dagen har jag faktiskt tillåtit mig. Och hör och häpna även nöjt mig med, vilket känns otroligt skönt! Att jag valde att göra så var helt enkelt för att inte klappa ihop totalt utan faktiskt kunna fungera i min normala relativt högpresterande vardag. Huvudvärken hade annars varit ett ganska säkert faktum... Men förutom denna lilla kopp är jag ganska strikt, men kanske inte strikt på så vis att det är mängden mat som är i fokus utan jag har valt att fokuser mer på VAD jag stoppar i mig. ..och det känns rätt för just mig att göra så :) 

 

Både igår och idag har jag varit på Hälsofreak (Klostergatan 25 i Linköping) och käkat lunch, verkligen en grymt bra restaurang jag varmt kan rekomendera om du är i stan! Fräsch blanda-själv-sallad till överkomligt pris och dessutom många andra spännande näringsrika rätter på menyn. Själv dök jag på salldsbaren med en gång både igår och idag och har nu avnjutit två riktigt lyxiga salladskombinationer. Avokado, oliver, broccoli, sallad, fetaost, tomater, lök.... Ja, you name it! Dessutom vill jag ge ett stort plus i kanten till dem för det breda utbudet av nötter, fröer och torkade bär (bland annat superbäret goji!) som man kan he på sin sallad som en extra guldkant - mums! :D

 

"Det unika med Gojibäret är bland annat att det innehåller hela 18 olika aminosyror varav 7 av 8 är bland de essentiella" - http://gojibärforlife.se/

 

Men nu väntar en ny dag på andra sidan natten!

Godnatt :)

 

 

Kommentera här: