DAG 7

God förmiddag, denna småmulna onsdag, dag nummer 7 på min lilla detox-resa. Idag är det trötter i nattmössan som sitter här och skriver. Efter två intensiva jobbadagar här i Linköping avslutar jag nu min lilla tripp med en lugnare jobbdag vid datorn för att samla ihop mina dagar här. 
Och wow, vilka dagar jag blivit bjuden på! Vilka möten och vilka spännande projekt som satts till världen! :D
 
Förutom att Mr.Trötter sitter på min axel idag så mår jag ganska bra efter snart en veckas detoxande. Sover gör jag som en liten sten, hinner knapp lägga huvudet på kudden innan John Blund är där med sömnpulvret (inatt måste han dock överdoserat lite.. :P). En annan grym effekt jag fått av detoxen såhär långt är att jag lyckats bli av med det där eftersläpande röksuget jag kämpat med. Efter att ha rökt från och till under nästan 8 års tid är det svårt att fimpa helt. Ett beroende som startade vid en instabil psykisk period under gymnasietiden. Men även ett beroende som jag faktiskt lyckats tygla ganska bra på egen hand, men att fimpa helt och fullt var otroligt svårt.
Men nu var det dags att sluta helt, och för 7 dagar sen bestämde jag mig... 
 
Och jag är faktiskt riktigt förvånad, nu har det gått nästan en helt vecka och jag har klarat det såhär långt utan att ha brakat lös med allt för många våldsamma aggressioner, jag har inte slitit mitt hår för minsta lilla eller brusat som tjuren Färdinand när han satte sig på humlan. Nä, faktiskt inte alls några utbrott av det farligare slaget utan snarare är jag fylld av en känsla av frihet. Jag är inte slav under något beroende längre. Och DET är så himla skönt! Förut när jag försökt sluta har det nämligen varit en smula olidligt... Olidligt för mig, men allra helst för personerna i min närhet.
Jag har mina aningar att detta kan bero på vår fantastiska Bee Pollen, den dämpar nämligen dåliga begär (såsom alkohol-, nikotin-, sockerberoende) och förstärker våra bra begär (såsom sexlust och kreativitet). 
 
 
 
 

 

 
 

Kommentarer:

1 Ingrid Anderson P:

skriven

Grattis!

Kommentera här: