Varför är det bra att detoxa?

Ja, så varför är det nu så bra att göra en detox?
 
Många av oss lägger ner både tid, pengar och energi på att ha det fint och harmoniskt runt omkring oss. Men hur är det egentligen på insidan, är du lika generös mot i ditt inre rum? 
 
 
Vår kropp består av ca 100 miljarder celler som behöver syre, rening och närig för att klara av att göra alla de uppgifter de är tänkta att utföra. För att hjälpa cellerna på traven finns det olika reningskurer, så kallade detox.
Just denna detox grundar sig på ekologiskt odlad, kallpressad och cerifierad Aloe vera. På grund av Aloe verans höga innhåll av polysakarider (ett kolhydratämne som stimulerar celluppbyggnaden) utgör den en god bas och ger dig en effektiv rening.
 
 
Forever living är världsledande producent av Aloe vera och har funnits på marknaden i över 35 år.
Aloe veran är en sukulent växt tillhörande familjen liljeväxter och har varit känd för oss som en läkeväxt i omkring 4000 år. Bland annat balanserar den magens pH-värde och renar i tarmen för ett ökat näringsupptag. Vilken fantastisk grönsak, eller hur? :D
 
 
 Varför man gör en detox kan såklart se väldigt olika ut från person till person. Den vanligaste anledningen är nog att man har en önskan om att gå ner i vikt. I denna blogg och under min detox har jag medvetet valt att inte lägga fokus på just denna effekt.
Jag vill främja det inre ljuset. Strålar du på insidan kan jag garantera att även din utsida kommer att göra det!
 
Genom att göra en detox ger vi oss själva en ordentlig storstädning inuti vilket resulterar i en mängd goda effekter på ditt inre rum. Här nedan följer några exempel på vad en detox kan göra för Dig.
  • Ökad energin
  • Ger en lugnare och mer välfungerande mage
  • Stärka hud, hår och naglar.
  • Stärka kroppens självläkande kraft
  • Bidra till en bättre sömn
  • Ge harmoni i både kropp och själ
  • Minskat sötsug
  • Stärka immunförsvaret
  • Ökad förbränning
 
Mer om effekterna, varför det blir som det blir och varför jag vill göra denna detox kommer jag att ta upp under kurens gång.
 
 
Innan du gör en detox är det viktigt att du ser till att det finns utrymme och tid för Dig.
Att Du har tiden att ta hand om Dig själv ordentligt.
 
I morgondagens inlägg kommer jag att grotta ner mig mer ingående i vilka beståndsdelar förutom Aloe vera som just denna detox består av. 
 
På återseende imorgon, tjing! :)
 
 
  
(All faktabaserad information hämtas från vår eminenta folder "9 dagars detox" utformad av Jeanette Magnusson och Teija Seppänen.)
 

Kommentera här: